جشنواره سی ام فیلم فجر فصل جدیدی برای سینمای ایران است
نوشته شده توسط : devojke

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'جواد شمقدری' چهارشنبه شب در مراسم افتتاحیه سی امین جشنواره فیلم فجر در تالار وحدت گفت: تقارن آغاز این رویداد سینمایی با آغاز امامت امام زمان(عج) را باید به فال نیك گرفت و امیدوارم سینمای ایران در مسیر اصلی خود قرار گیرد.

وی یادآور شد: درصدد هستیم سال آینده، مركزی را به عنوان استراحتگاه سالمندان سینما راه اندازی كنیم تا به این ترتیب رسیدگی به مشكلات این قشر از هنرمندان تسهیل شده و به آنان ادای دین كنیم.

معاون امور سینمایی وزیر ارشاد، سینما را هنری برخوردار از جذابیت های فراوان دانست و گفت: جشنواره فیلم فجر آغاز رونمایی یكسال سینمای ایران است كه در كمتر رویداد فرهنگی دیگری شاهد آن هستیم.

به گفته شمقدری، آثار حاضر در جشنواره سی ام فیلم فجر از تنوع قابل توجهی برخوردارند و فیلم های سینمایی حاضر در بخش مسابقه این رویداد سینمایی بگونه ای هستند كه نیاز همه سلایق سینمایی را پاسخ داده و رضایت همه اقشار جامعه را تامین می كند.

وی ادامه داد: در حوزه آثار سینمایی سیاسی كه گونه فراموش شده ای در سینمای ایران بود، بیش از 9 فیلم در جشنواره فیلم فجر امسال حضور دارد.

معاون امور سینمایی وزیر ارشاد تاكید كرد: سال گذشته تلاش هایی برای افزایش تولید فیلم های سیاسی در كشور انجام شد، اما هیچ اثری مرتبط به هیچ جریان سیاسی در كشور تولید نشد و در حقیقت سینما متعلق به حوزه فرهنگ است و فرهنگ بر همه عرصه ها اولویت دارد.

شمقدری گفت: هر فیلمی كه مجوز ساخت و پخش می گیرد زیر چتر و چارچوب نظام مقدس اسلامی است و صلاح نیست كه آنها را به ناحق از دایره نظام خارج كنیم.

وی به تولید فیلم در گونه سینمایی اجتماعی اشاره كرد و یادآور شد: 50 درصد فیلم های تولید شده در كشور را آثار اجتماعی تشكیل می دهند و فیلمساز ناچار است برای نمایش ناهنجاری های اجتماعی وارد مباحث انتقاد آمیز شود، از این رو نباید فیلم های این گونه را آثاری تلخ یا تاریك توصیف كرد.

معاون امور سینمایی وزیر ارشاد اضافه كرد: در حوزه سینمای دفاع مقدس نیز بیش از هفت اثر سینمایی در جشنواره امسال حضور دارد كه به عقیده من جزء بهترین آثار جشنواره سی ام فجر خواهند بود.

شمقدری همچنین به حضور سه اثر سینمایی انیمیشن در جشنواره فیلم فجر اشاره كرد و این امر را اتفاقی مبارك در سینمای ایران دانست.

وی با تشكر از تلاش دست اندركاران برگزاری جشنواره فیلم فجر و تقدیر از اهالی رسانه ابراز امیدواری كرد كه اهالی سینما با همدلی و همگرایی، مسیر آینده هنر هفتم را برای رسیدن به جایگاه متعالی و حقیقی هموار كنند.

فراهنگ ** 1983 ** ا.خ ** 9173 ** 1071





:: برچسب‌ها: لندن ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: